تجهیزات چاه ارت، محافظ جان شما!

به‌علت اهمیت حفاظت و ایمنی در ساختمان‌ها و استاندارد‌های موجود برای ساختمان سازی، به‌کارگیری چاه ارت و یا سیستم ارتینگ، یک نیاز اساس است. درحال حاضر در ساختمان‌هایی که قابلیت حفاری و اجرای چاه ارت را دارا هستند، برای حفاظت از برق‌گرفتگی و آتش سوزی پیاده سازی می‌کنند. از دیگر مزیت‌های وجود چاه ارت، ممانعت از آسیب‌هایی است که با استفاده از رعد و برق و صاعقه احتمال دارد بر ساختمان وارد گردد.


صاعقه و رعد و برق به علت اضافه ولتاژی که ایجاد می‌کنند و انسان‌ها، دستگاه‌ها و سیم کشی ساختمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، امکان خطر را در پی دارند که با استفاده از چاه ارت قابل پیشگیری است. 


خرید انواع تجهیزات چاه ارت با کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است، امروزه باتوجه‌ به نوسانات و جریان‌های خطا و قطعی وصلی‌های مکرر برق باعث شده تا افراد به فکر ایجاد یک سیستم ارت بیفتند که در خرید لوازم آنها باید دقت کافی بکنیم.


ما فروش انواع تجهیزات و ابزارهای چاه ارت شامل انواع صفحه مسی در ضخامت‌های مختلف، میله ارت، موادکاهنده، صاعقه‌گیر، قالب کدولد، سیم ارت روکش‌دار و بدون روکش، انواع کلمپ و …را برعهده داریم.


کلیه تجهیزات و ابزارهایی که توسط ما ارائه می‌شوند از بهترین جنس و با کیفیت اصلی می‌باشند و اکثر محصولات با گارانتی ارائه می‌گردند. شما برای خرید هرکدام از تجهیزات سیستم ارت به طور تخصصی و فنی می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.


فروش انواع تجهیزات چاه ارت با کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه انجام می‌گیرد و شما می‌توانید برای خرید انواع ابزارها و امکانات چاه‌های ارت و لوازم موردنیاز سیستم ارتینگ و مشاوره درباره هرکدام از محصولات با کارشناسان ما صحبت نمایید.


برای خرید تجهیزات چاه‌های ارت پیشنهاد می‌کنیم که از مواد درجه‌یک استفاده نموده و شاید کمی گران به نظر برسد ولی قطعاً هزینه‌های اضافی را نخواهید پرداخت. تجهیزاتی که در چاه ارت بکار می‌رود یکی از عناصر اصلی چاه‌های ارت به شمار می‌رود و قطعاً عمق چاه و میزان مقاومت آنها گاهی متفاوت است.


شما کاربران عزیز می توانید انواع لوازم صنعتی از قبیل تجهیزات چاه ارت، صاعقه گیر و اتصالات مسی را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از خاورمس تهیه کنید و سفارش خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.


مشخصات تجهیزات چاه ارت


تجهیزات چاه ارت را که در سیستم ارتینگ کاربرد دارد را میتوان به دو صورت حفر چاه ارت و راد کوبی انجام داد . در اجرای حفر چاه باید حتما از سبد مسی و صفحه ارت مسی و یا گالوانیزه استفاده کرد . و باید سیم ارت به صفحه مسی چاه ارت در سه نقطه جوش کدولد زده شود تا محل اتصال سیم و صفحه سولفاته نکند . همچنین برای کارایی بهتر چاه ارت از همبندی کردن سیم ارت به فونداسیون یا میلگرد (آرماتور ) استفاده میشود . قیمت تجهیزات و لوازم مسی و گالوانیزه چاه ارت کاملا در سایت خانه مس ایران به روز می باشد.


اهداف استفاده از سیستم ارتینگ یا چاه


حفاظت و ایمنی جان انسان

حفاظت و ایمنی وسایل و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

حذف ولتاژ اضافی و جلوگیری از ایجاد برق گرفتگی

جلوگیری از ولتاژهای ناخواسته و صاعقه

جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه ها

یکنواخت کردن ولتاژ اضافی و به حداقل رساندن آن

روش اجرای چاه ارت

برای اجرای چاه ارت باید در ابتدا مقداری بنتونیت اکتیودار یا مواد کاهنده اهم زمین با آب ترکیب شود تا به صورت ملات در آید و سپس تا عمق 20 و 30 سانتی متری از ته چاه با این مواد کاهنده پر شود در مرحله بعدی صفحه مسی که سیم مسی به آن جوش خورده به صورت تیغه ای یا ایستاده بر روی ملات ته چاه قرار داده می شود و بعد مقداری از مواد کاهنده به صورت ملات دور صفحه مسی ریخته می شود به طوری که تمام صفحه مسی پوشانده شود و حتی حدودا 30 سانتی متر روی صفحه را بگیرد. در مرحله بعدی یک لوله پلیکا برای مرطوب ماندن خاک قرار داده می شود و در ادامه باقی مانده عمق چاه ارت با خاک رس پر می شود.


عمق چاه ارت

عمق این چاه باید برای خانه ها و منازل مسکونی حدودا سه تا پنج متر باشد و برای مصارف صنعتی مانند بیمارستان ها ، کارخانه ها ، کارگاه های تولیدی ، آزمایشگاه ها ، اداره و سازمان ها با عمق 6 تا 10 متر حفر می شود. البته نکته قابل توجهی که در حفر این چاه اهمیت دارد حساسیت بالای آن است زیرا پس از راه اندازی و ایجاد این سیستم امکان دستیابی مجدد به آن وجود ندارد پس باید نهایت دقت به کار رود.

لوله فلکسیبل، انعطافی بی رقیب!

روکشی که برای محافظت از سیم و کابل استفاده می‌شود را لوله فلکسی بل می‌نامند که از مواد مختلف فلزی یا پلاستیکی ساخته می‌شود و سطح مقطع آن‌ها دایره‌ای یا گرد است. وزن سبک، انعطاف‌پذیری، بسیار و طول عمر زیاد از ویژگی‌های لوله‌های فلکسیبل است که از آن‌ها در پروژه‌های عمرانی استفاده می‌گردد. لوله‌های فلکسیبل را به طور معمول به صورت روکش‌دار و یا بدون روکش‌دار و از نوع pvc یا پلاستیک است و از آن برای نصب دوربین مدار بسته استفاده می‌شود.


لوله‌های فلکسیبل در مقابل عوامل محیطی مثل آب و رطوبت تحمل بالایی دارند و آن‌ها را در زیر زمین نصب می‌کنند. در مورد لوله‌های فلکسیبل بدون روکش، باید بدانید که روکشی ندارند، بنابراین مقاومت آن‌ها در برابر عوامل محیطی به نسبت نوع pvc کمتر است و از آن‌ها به طور معمول در محیط‌های داخلی استفاده می‌گردد.


این لوله‌ها از سیم و کابل در مقابل اشعه‌های مضری که نور خورشید دارد، حفاظت می‌کند و همچنین هنگام نصب، در مقابل کشش و چرخش‌های لوله از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهند. لوله‌های فلکسیبل را می‌توان در محیط‌های اسیدی و قلیایی مورد استفاده قرار داد، علاوه بر این‌ها، این قابلیت را دارند که فشارهای زیاد را تحمل کنند. برای بستن این لوله‌ها به دیوار از بست‌های مخصوصی استفاده می‌شود که در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.


لوله‌های فلکسیبل برق لوله‌هایی هستند که برای محصور کردن و محافظت از سیم‌های الکتریکی که برق خانه یا ساختمان را تأمین می‌کنند، استفاده می‌شوند. سیم‌ها ممکن است انعطاف‌پذیر یا سفت و محکم باشند و از مواد مختلف ساخته شده باشند.


شما کاربران عزیز می توانید انواع لوازم صنعتی از قبیل انواع سینی کابل، لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از تک سینی کابل تهیه کنید و سفارش خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.


بسیاری از صاحبان خانه که ترجیح می‌دهند با نصب سیم در خانه خود مسیر DIY را طی کنند. آن‌ها استفاده از یک لوله انعطاف‌پذیر را به کانال‌های فلزی و پلاستیکی ترجیح می‌دهند؛ زیرا این نوع مجراها نیاز به خم شدن را از بین می‌برد.


مسلما یکی از پارامترهای مهم در هر تاسیسات الکترونیکی، سیم‌کشی‌ها و انواع رشته‌ها و کابل‌های استفاده‌شده در آن است. اما برای محافظت از این رشته‌ها و کابل‌ها باید چه اقداماتی صورت گیرد؟


لوله‌های خرطومی فلزی روکش‌دار، با هدف حفاظت از انواع رشته‌های استفاده‌شده در تاسیسات برقی، به خصوص تاسیسات در معرض رطوبت و گرد و غبار، تولید شده و در فروشگاه الکتروکارن به فروش می‌رسد. این لوله‌ها را در بازار با نام لوله فلکسی هم می‌شناسند.


کاربرد لوله فلکسیبل

از این نوع لوله شلاقی فلزی، در ابعاد مختلف صنعتی و ساختمانی، از جمله سیستم‌های روشنایی، فیبر نوری و محافظت از انواع کابل ها (سیم‌های آلومینیومی فشار قوی، کابل‌های فشار متوسط و ضعیف)، سقف‌های کاذب، سیستم‌های دوربین مداربسته و همچنین برقراری پیوند و اتصال بین ماشین‌آلات مختلف صنعتی و سایر تجهیزات کارگاه یا کارخانه استفاده می‌شود.


هرچند که آن‌ها سرعت خرابی سیم‌کشی‌های ساختمانی را به شدت کاهش می‌دهند، اما هنگام تعویض سیم‌کشی کلی ساختمان و یا تعمیر آن نیز کاربرد داشته و سرعت انجام این فرآیند را افزایش می‌دهند.


ساختار لوله فلکسیبل

ساختار این نوع لوله فلکسیبل‌ها، به شکل نوارهای فلزی است که به شکل مدور، البته با سطح مقطع مربعی، درآمده و در انتهای کار با روکش PVC پوشانده می‌شود. مواد اولیه‌ی آن مانند بسیاری از وسایل موجود دیگر در صنعت برق، مثل ریل بست چنگالی گالوانیزه، از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است.


البته این ورق‌های گالوانیزه دارای یک روکش از جنس PVC هستند که خاصیت ضد آتش به آن اضافه می‌کند. ضمنا رنگ‌های مختلفی از آن نیز موجود است که با درخواست و سفارش شما عزیزان قابل پیاده‌سازی، اجرا و تولید می‌باشد.


سایزهای مختلف لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل‌های موجود در فروشگاه الکتروکارن، در سایزهای مختلف در جدول زیر به صورت خلاصه آورده شده است. شما می‌توانید با توجه به ابعاد کارتان، تعداد رشته‌ها و همچنین ضخامت سیم‌ها و کابل‌های خود، سایز مورد نظرتان را سفارش دهید.


انواع لوله فلکسی

لوله‌های فلکسی، با توجه به ساختار و کاربردی که دارند، دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه، برخی از مهمترین مدل‌های لوله فلکسی را بررسی می‌کنیم.


لوله خرطومی تابلویی

استفاده از این لوله‌ها، معمولا در مکان‌هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندارند و تابلو برق رایج است. مقاومت دمایی این محصولات، از منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. ضریب حفاظت محیطی آن‌ها هم IP55 می‌باشد. این محصولات را با نام لوله خرطومی نرم تابلویی، و لوله خرطومی پلاستیکی صنعتی هم می‌شناسند.


استفاده از این لوله فلکسی‌ها، در برخی از لوازم خانگی مانند جارو برقی و یخچال هم دیده می‌شود.


لوله خرطومی شیاردار

استفاده از این دسته لوله‌ها، بیشتر در موتور خودروها رایج است. برای همین هم تحمل دمای بالایی دارند و هم در برابر مواد شیمیایی و زوغنی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. بازه‌ی تحمل دمای این محصولات، بین منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۱۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. این لوله‌ها، همچنین یک شیار سرتاسری روی خود دارند.


لوله فلکسیبل هوا

این دسته از لوله‌ها، برای ساخت تجهیزات صنعتی که نیاز به تخلیه فشار و هوا دارند استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این محصولات، در صنایع پزشکی و تجهیزات صنعتی است. با توجه به شرایط استفاده، متریال ساخت این لوله‌ها نیز متغیر است که روی قابلیت تحمل فشار آن‌ها تاثیر می‌گذارد.


لوله فلکسیبل هوا برزنتی

این لوله‌ها، از الیاف پلی‌استر روکش‌دار از جنس PVC و فنر فولادی مقاوم ساخته می‌شوند. قابلیت کششی زیاد و استحکام بالا، از ویژگی‌های مثبت این دسته از لوله‌های فکلسی است.


لوله خرطومی فلزی فلکسیبل

لوله‌‌های فلکسیبل روکشدار انواع مختلفی دارند که یکی دیگر از آن ها لوله خرطومی نسوز می‌باشد. این لوله فلکسی‌ها، در شرایطی با حرارت‌های بسیار بالا کاربرد دارد. استفاده از این لوله‌ها، می‌تواند خیال شما را بابت امنیت کابل‌های ساختمان راحت کند. چرا که حتی در صورت بروز آتش‌سوزی هم، آسیبی به سیم‌ها و کابل‌ها نمی‌رسد.

مژه کلاسیک

هر بانویی به داشتن صورتی زیبا و بی‎نقص نیاز دارد و چشم‌‎ها تاثیر بسیار زیادی در تکمیل این زیبایی دارند. اگر خواهان چشمانی زیبا و طبیعی هستید، می‌توانید مژه‌های خود را اکستنشن کنید. اکستنشن کردن مژه‌ روشی بسیار موثر است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما محبوب‎ترین آن‎ها کاشت مژه کلاسیک است که طرفداران زیادی هم دارد. در کاشت مژه چشم‌ها درشت‎تر به نمایش گذاشته می‌شوند و جلوه‎ای بسیار طبیعی خواهند داشت. در این روش کاشت معمولا در بین هر مژه یک تار مژه قرار می‌‎دهند. 


 در وهله اول با استفاده از محصول ضد قارچ یا فوم، مژه خود را شست و شو دهید و پس از آن از یک پرایمر استفاده کنید تا محلول ضد قارچ برای پذیرش چسب آماده باشد حال پدهای مخصوص را زیر چشم بزنید و کار را شروع کنید.


 حتما از پدهای ضد حساسیت استفاده کنید و مژه‌های پایین را کاملا بپوشانید تا چسب روی آن‎ها ریخته نشود. پدها را با دقت بالا بچسبانید و سعی کنید که با قسمت داخلی پلک هیچگونه تماسی نداشته باشد تا پلک تحریک و قرمز نشود.

حال باید استارتر را استفاده کنید استارتر باعث می‌شود که مژه‎ها آماده دریافت چسب شوند. البته ماده‎ای که استفاده می‌شود با توجه به نوع چسب و و شرایط دمایی اتاق انتخاب می‌شود.


 بایستی که مژه‌‎‌ها را شانه کنید تا تارها از هم جدا شوند، اگر مژه‌‎ها به‎ هم چسبیده باشند پس از چسباندن، مژه بسیار سنگین می‌شود و بسیار آسیب می‌‎بیند. 


 یک تار مژه را جدا کرده و با پنس یک مژه مصنوعی را به چسب بزنید و آن را روی مژه اصلی قرار دهید چند ثانیه صبر کنید تا مژه‌ها به هم نچسبند.


شما کاربران عزیز می توانید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از قبیل انواعلوازم کاشت مژه، کاشت ناخن و لاک و لاک ژل را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از آوی میس تهیه کنید و سفارش خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.


کاشت مژه کلاسیک


به نوعی از اکستنشن مژه که بسیاری از خانم ها طرفدار آن هستند کاشت مژه کلاسیک گفته می شود که در این روش چشم های شما زیبا تر و طبیعی تر نشان داده می شود که این موضوع در صورت شما زیبایی را به ارمغان می آورد . زمانی که شما احساس زیبایی کنید احساس بهتری را خواهید داشت و اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد . با استفاده از روش کاشت مژه کلاسیک شما سطح تازه ای از اعتماد به نفس را تجربه خواهید داشت .همان طور که می دانیم اکستنشن مژه انواع مختلفی را دارد که یکی از این انواع کاشت مژه کلاسیک است .


در این روش کاشت مژه سادگی و زیبایی به چشم می آید . در این روش کاشت مژه در میان هر مژه فرد یک تار اکستنشن قرار می گیر و به همین دلسل است که کاشت مژه کلاسیک بسیار طبیعی تر به نظر برسد و در نگاه اول تشخیص این که مژه های شما طبیعی است یا خیر بسیار سخت تر است .


اگر برای اولین بار است که می خواهید کاشت مژه را انجام دهید بهتر است از کاشت مژه کلاسیک استفاده کنید تا ببنید که شما چقدر آن را دوست دارید . بهتر برای نگه داری مژه های خود از شامپو بچه استفاده کنید . در ادامه قصد داریم شما را با کاشت مژه کلاسیک ، نحوه کاشت آن و راه های مراقبت از آن آشنا کنیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .


چگونگی مراقبت از کاشت مژه

قبل از این که اقدام به کاشت مژه کنید بهتر است از سروریس استفاده کنید . شاید این نکته گفته شده زیاد اهمیت نداشته باشد اما این موضوع را در نظر بگیرید که مژه مار قرار است بر روی مژه های شما به مدت 3 ساعت کار کند و وقتی چشم های با لنت چسب پوشیده شده است استفاده از سرویس بهداشتی بسیار سخت تر می شود .

بعد از این که کاشت مژه را انجام داده اید از این موضوع مطمئن شوید که پاک کننده های آرایشی مناسبی را در منزل دارید ، پاک کننده هایی که حاوی روغن هستند و مناسب برای کاشت مژه شما هستند می باشند و آسیبی را به آن ها وارد نمی کنند .

برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بعد از انجام اکستنشن مژه هیچ گونه استخری نروید زیرا تا 24 ساعت نباید مژه های شما آب بخورد و خیس شود .

بعد از این که این روش را انجام دادید از ماساژ صورت خود خودداری کنید و این موضوع را در نظر داشته باشید که مالش پوست صورت و یا کشیدن بیش از حد آن می تواند عمر کاشت مژه شما را کوتاه تر کند .

از مالش چشم و یا دست زدن چشم خود خودداری کنید .

در دوران بارداری کاشت مژه انجام ندهید .

این موارد گفته شده از جمله نکاتی هستند که در ماندگاری مژه های شما تاثیر بسیار زیادی را دارد که در بعضی از موارد ممکن است اکستنشن مژه های شما زمان کم تری ماندگاری داشته باشد و شاید این فکر را کنید که شاید ایراد از فرد مژه کار است ، اما با وجود رعایت کردن این نکات ریزش مژه را داشتید آن موقع است که باید مژه کار خود را عوض کنید . البته این نکته را هم باید به یاد داشته یاشید که کیفیت محصولات استفاده در چشم های شما در دوام زیبایی و سلامت چشم های شما بسیار تاثیر گزار است .

لوستر اتاق خواب، احیای اتاق خواب شما!

زیبایی لوستر و نورپردازی آن در طراحی دکوراسیون بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ این زیبایی منحصر به سالن پذیرایی نیست، بلکه می‌توان از زیبایی لوسترها در سایر نقاط خانه همچون اتاق خواب، آشپزخانه و… بهره گرفت. می‌توان از نورپردازی بی‌نظیر لوستر برای اتاق خواب بهره گرفت؛ چرا که تنهایی جایی که در طول روز مدت زیادی در آن سپری می‌کنید، اتاق خواب است؛ بنابراین برای تزئین دکوراسیون اتاق خواب لازم است که نورپردازی مناسب و درستی در ساعات مختلف روز انجام شود.


انتخاب لوستری مدرن و مناسب برای اتاق خواب لازم و ضروری است. فراموش نکنید که انتخاب کردن یک لوستر مناسب برای اتاق خواب باتوجه به پارامترهای مختلفی همچون سایر المان‎های دکوراسیون، سلیقه شخصی شما، استانداردهای فضا و… بستگی دارد. لوسترهایی که برای اتاق خواب طراحی می‌شوند در اندازه و ابعاد مختلفی هستند که طراحی‌هایی مختلفی هم دارند، برای مثال لوستر مدرن اتاق خواب را می‌توان نام برد؛ البته که این لوستر به نوبه خود انواع مختلفی دارد.


اساساً زمانی که در دکوراسیون اتاق خواب خودتان از لوستری شیک و زیبا استفاده کنید، علاوه بر زیبایی اتاق خواب، احساس آرامش در شما موج می‎زند. سعی کنید که لوستر را متناسب با سایز و ابعاد اتاق خواب انتخاب کنید، یعنی لوستر مناسب اتاق خواب کوچک از سایز بزرگ و شاخ و برگ‎های زیادی برخوردار نیست یا برای اتاق خواب بزرگ از لوسترهای کوچک استفاده نمی‌کنند؛ حتی الامکان تناسب را رعایت کنید تا دکوراسیونی زیبا و چشم نوازی را برای همگان به نمایش بگذارید.


قیمت لوستر اتاق خواب


از آن جایی که لوسترها به عنوان المان‎هایی تزئینی و روشنایی در دکوراسیون‌های مختلف کاربرد دارند، قیمت آن‎ها به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در واقع قیمت لوستر اتاق خواب به پارامترهایی همچون مدل لوستر، جنس لوستر، تعداد شاخ و برگ‌ها، نوع لامپ استفاده شده در لوستر، برند و یا شرکت سازنده و… بستگی دارد. در حقیقت قیمت لوستر اتاق خواب عامل مهمی در خرید است، یعنی این قیمت است که خریداری را مجاب به خرید می‌کند یا آن را از خرید باز می‌دارد.


شما کاربران عزیز می توانید انواع لوازم روشنایی اعم از لامپ، لوستر ،چراغ دیواری، آباژور و ... را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت از فروشگاه روشنایی دهکده نور در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.


ز نور کلی تا نور خاص، باید انواع نورپردازی را بسته به کاری که می‌خواهید به‌طور منظم انجام دهید، در اتاق خواب استفاده کنید. برای مثال، نورپردازی اتاق خود را با نور محیطی یا نور کلی شروع کنید. نور محیطی مناسب شامل نورهای طبیعی است که از پنجره داخل می‌شوند. یا نورهای مصنوعی که برای انجام کارهای روزانه شما نور ایجاد می‌کنند و می‌توانید برای فعالیت‌های روزانه خود مانند تمیز کردن، تا کردن لباس‌ها یا منظم کردن تخت استفاده کنید.


هنگامی که سخن از نور مصنوعی به میان می‌آید، از لوستر مدرن اتاق خواب یا لوستر اتاق خواب فانتزی استفاده کنید. لوستر سقفی اتاق خواب میزان کافی نور را برای فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها به نور احتیاج دارد و نور روشن و متمرکزی نمی‌خواهند، مهیا می‌کند. لوستر مدرن اتاق خواب و آباژور رومیزی نیز تاثیر مشابهی دارد. 


آیا تقارن در نورپردازی اتاق خواب مهم است؟

خیر. مهم این است که نورپردازی شما متعادل باشد و لایه‌های مختلفی داشته باشد. از انواع لوسترها می‌توانید برای این هدف استفاده کنید. می‌توانید از لوستر چشمه نور کلاهک (شید) دار استفاده کنید تا نور کلی و گرمی ایجاد شود. همچنین، یک منبع نور غیرمستقیم نیز داریم که سقف‌ها و یا یک بخش معماری دیگر را روشن می‌کند. هدف آن است که چشم‌ها کل اتاق را ببینند و فقط روی تخت تمرکز نکنند. روشن کردن گوشه‌های مختلف باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر و متعادل‌تر به نظر برسد. هدف اتاقی نیست که همه جای آن به‌طور مساوی روشن شده باشد؛ بلکه اتاقی است که باعث شود چشم‌ها از چیزی به چیز دیگر بگردند.


ترکیب نور مناسب اتاق خواب

برای نور کلی محیط خود از ترکیب زیر استفاده کنید: یک آباژور ایستاده را کنار صندلی راحتی در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید و یک لوستر آویز ۱۸ تا ۲۴ اینچی از سقف آویزان کنید. و نور اتاق خواب خود را با آباژورهای رومیزی کنار تخت کامل کنید. 


نکات مهم برای خرید لوستر اتاق خواب

برای اینکه بتوانید یک لوستر مناسب خریداری کنید، باید نکات زیادی را مدنظرداشته باشید. درادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.


 درهنگام خرید لوستر اتاق خواب به روشنایی آن نیز توجه کنید. اگر فضای موردنظرشما نورکم و کافی را ندارد، باید از لوسترهای حباب دار شفاف استفاده کنید. این نوع لوسترها نور بیشتری را منعکس می‌کنند به همین دلیل نیز محیط اطرافتان را روشنتر خواهدکرد.

 اگر سقف خانه شما گچبری دارد، بهتراست برای بهتردیده شدن آن از لوسترهای ساده کمک بگیرید.

 بهتراست هنگام خرید لوستر اتاق خواب نمونه‌هایی را خریداری کنید که نور آن به سمت بالاست. این نوع لوسترها می‌تواند نور خوبی را به محیط اتاق شما بدهد.

 شما می‌توانید برای تکمیل کردن دکوراسیون خود از سایر آیتم‌های منزلتان استفاده کنید. برای مثال می‌توانید لوستر اتاق خواب را با پرده و یا کاغذدیواری تان ست کنید.

 اگر می‌خواهید برای خرید لوستر اتاق کودک حتما نظر آن‌ها را نیز بپرسید.

 بهترین نورپردازی برای اتاق ، نور ملایمی است که درکنار آن از نورهای تکمیلی استفاده شود.

 لوسترها باتوجه به جنسی که دارند، قیمت‌های متنوعی دارند. بسته به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید انواع مدل‌ها را خریداری کنید.

 بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب لوسترهای مراکشی است. این نوع لوسترها با انواع سبک‌های طراحی هماهنگی دارد و می‌توانید به راحتی آن را با دکوراسیون خود هماهنگ کنید.

 می‌توانید برای دکوراسیون اتاق خواب از لامپ‌های دیواری نیز استفاده کنید. شما می‌توانید این نوع لامپ‌ها را در نقاط مختلف اتاق خواب نصب کنید و دراین زمینه محدودیتی ندارید.


رنگ لوستر

رنگ لوستر نیز می‌تواند تاثیربسیارزیادی روی دکوراسیون منزل شما بگذارید. برای انتخاب رنگ مناسب می‌توانید از آیتم‌های دکوراسیون خود کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید رنگ لوستر را با رنگ کاغذدیواری هماهنگ کنید. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب رنگ مناسب لوستر اتاق خواب استفاده از لوسترهای رنگی است. اینگونه لوسترها می‌تواند محیط شادی را برای اتاق خواب شما پدید آورد.



پرده

خرید یک پرده جدید یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید هنگام تغییر خانه یا دکوراسیون داخلی خود انجام دهید تا دکوراسیونی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید. پرده ها نه تنها در دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر دارند، بلکه از تابش مستقیم نور خورشید و جلوگیری از هدر رفتن انرژی در فصل سرد جلوگیری می کنند. ساختار چین‌ها بر نحوه آویزان شدن پرده روی میله یا نحوه افتادن یا افتادن آنها بر روی پنجره‌های شما در دکوراسیون منزل تأثیر می‌گذارد. سبک های مختلف نیز عملکردهای منحصر به فردی دارند. برخی از این محصولات به جلوگیری از نور خورشید کمک می کنند در حالی که برخی دیگر فقط برای تزئین هستند.


شما می توانید نیازهای خانه و دکوراسیون منزل خود را از قبل ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که محصول مناسبی را خریداری می کنید. اگر به دنبال استایل سنتی یا رسمی هستید، این دسته از محصولات چین دار بهترین انتخاب شماست. این محصولات معمولا از پارچه های ضخیم تر و سنگین تر ساخته می شوند. شما باید بر اساس ظاهری که می خواهید برای اتاق خود داشته باشید، نوع چینی را انتخاب کنید. دیباشهر برای عزیزانی که این محصول را خریداری می کنند کارهایی مانند مشاوره پیش خرید، مشاوره در مورد پارچه و بررسی قیمت را انجام می دهد. خرید پرده از دیبا شهر خرید مطمئنی خواهد بود. در دیبا شهر می توانید جدیدترین مدل های پرده را ببینید و بهترین مدل ها را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنید.


بیش از هفتصد طرح و مدل پرده برای قسمت های مختلف منزل و محل کار در دیبا شهر وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. مهم ترین نکته در بحث خرید، بحث اندازه گیری است. 


پرطرفدارترین انواع پرده


دکوراسیون داخلی منزل نشان دهنده روحیه و سلیقه افراد آن  خانه میباشد. 3 چیز تعیین کننده دکوراسیون داخلی هر فضایی میباشد، سقف، کف و دیوارها. از آنجایی که پنجره ها حداقل یکی از دیوارهای خانه را می پوشانند، اهمیت زیادی دارند اما مهم تر از آنها پرده میباشد که دقیقا مانند لباسی است که بر تن می نشیند. پرده قبلا فقط به عنوان وسیله ای برای حفظ تعادل دمای اتاق و جلوگیری از ورود نور به داخل فضا استفاده میشد، اما حالا یکی از مهم ترین اکسسوری های منزل میباشد، به طوری که برای طراحی دکور داخلی باید انتخاب مدل پرده مناسب را جزء اولویت ها قرار داد. یکی از بهترین روش ها برای بهبود دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق خواب ها، ست کردن پارچه پرده اتاق نشیمن و پرده اتاق خواب با سایر وسایل اتاق است. در این مقاله از سایت سبک مدرن ما راهنمای خرید مدل پرده های جدید پذیرایی، مدل پرده اتاق خواب و آشپزخانه را به طور کامل در اختیار شما قرار میدهیم. 


اگر میخواهید که پرده بیشترین تغییر را در پذیرایی، اتاق خواب و در کل منزل شما ایجاد کند، باید مدل پرده خود را با نوع دکوراسیون خود ست کنید. اگر دکوراسیون شما کلاسیک و سنتی است، مثلا از مبلمان سلطنتی و تابلوهای قدیمی استفاده کرده اید، پس باید به دنبال پرده هایی باشید که بیشترین تناسب را با سبک کلاسیک دارند مانند پرده های ساده حریر، اما اگر سبک خانه شما معاصر یا مدرن است، می توانید از بین پرده های مدرن مانند پرده زبرا و پرده پانچ که تنوع بسیار زیادی دارند، انتخاب کنید. 

 پرده پذیرایی به دو دسته مجلسی (سلطنتی) و مدرن تقسیم می شود. هر دو دسته طرفداران خاص خودشان را دارند. اما معمولا برای پرده پذیرایی از پارچه های سنگین و شیک تر استفاده میکنند زیرا محل گردهمایی اعضای خانواده و مهمان ها اتاق نشیمن است. متاسفانه بسیاری از افراد فقط به جنس و علاقه فردی شان توجه می کنند اما باید توجه داشت که یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و خرید پرده توجه به تناسب آن با خانه و وسایل خانه است. شما می توانید در حد بودجه خودتان با خرید بهترین و متناسب ترین پرده پذیرایی، طراحی داخلی منزلتان را به بهترین نحو انجام دهید. 


بسیاری از افراد به دنبال پرده های ساده و شیک پذیرایی هستند زیرا پرده های ساده هرگز از مد نمی افتند و همیشه تازگی و جذابیت دارند اما توجه داشته باشید که مدل پرده های ساده زیبایی دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار نمیدهد، به همین خاطر متخصصان دکوراسیون داخلی توصیه میکنند که از پرده های ساده و شیک برای اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کنید و برای اتاق نشیمن از پرده های شیک و مجلسی استفاده نمایید.


مهم ترین فاکتور انتخاب پرده


مهم ترین فاکتورها در انتخاب پرده آشپزخانه متراژ آن و میزان ورود نور به داخل آشپزخانه است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، پیشنهاد میکنیم که از پرده های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ و دلباز نشان دهند و اگر متراژ آشپزخانه شما بزرگ است، بسته به سلیقه خود و سبک دکوراسیون خانه می توانید از پرده های تیره و شیک استفاده نمایید. نکته دیگری که باید در خرید پرده آشپزخانه حتما لحاظ شود، کیفیت و جنس پارچه آن است. همان طور که میدانید فضای آشپزخانه به دلیل طبخ غذا خیلی سریع تر از مکان های دیگر خانه کثیف می شود و در نتیجه پرده آشپزخانه هم باید بیشتر از سایر پرده شسته شود، در نتیجه جنس پرده آشپزخانه باید به گونه ای باشد که با شستشوی مداوم، کیفیت آن تغییر نکند و رنگ آن عوض نشود. 


رایج ترین مدل پرده های آشپزخانه، پرده ساده، رومن، پلیسه ای و راه راه می باشد زیرا این مدل ها را به راحتی می توان به سمت بالا جمع کرد و از این طریق از جمع شدن روغن و دود روی آن ها جلوگیری نمود. از طرفی مدل و طرح این پرده ها به گونه ای است که فضای آشپزخانه را بسیار دلباز میکند و اشتها را برنگیخته می کند.


تقریبا تمام مدل های پرده یا تک پنل هستند یا دو پنل. پرده های تک پنل مانند یک صفحه کل پنجره را می پوشاند. مدل پرده تک پنل در حالتی که بسته باشند، ظاهری نامتقارت دارند و برای استایل مدرن انتخاب خوبی است. در مدل دو پنل، دو عدد پنل در سمت چپ و راست پنجره قرار دارند که برای تاریک تر کردن اتاق می توان آنها را کنار هم بچسباند و در حالت عادی هم هر کدام از پنل ها در یک طرف پنجره باشند.