تابلو برق صنعتی برای ایجاد اتصالات صحیح بین اجزای سیستم الکتریکی استفاده می شود. این تابلو یک ابزار ضروری در یک شرکت یا صنعت تولیدی است که ایمنی محیط کار را چند برابر می کند. این تابلوها حاوی تجهیزات الکتریکی هستند و می توان از آنها برای توزیع برق به قطعات مختلف استفاده کرد. استفاده از تابلوهای صنعتی برای کنترل و نظارت بر عملکرد تجهیزات برودتی صنعتی یا مسکونی ضروری است. این مدل تابلو برق به صورت عمودی طراحی و تولید شده است و ظاهری شبیه به قفسه کتاب دارد. ابزارهای مختلفی برای کنترل و نظارت بر عملکرد تجهیزات استفاده می شود.


برخی از قطعات نصب شده در این دستگاه آمپرمتر، نوع کنترل، نوع ولت متر، کلید، نوع رله و ... می باشد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. باید گفت در هنگام استفاده از تجهیزات صنعتی، وجود تابلوهای صنعتی برای نظارت و کنترل کار آنها بسیار مهم است. با توجه به کوچکترین نقص در عملکرد دستگاه، اقدامات لازم باید به موقع انجام شود، در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. در این مرحله است که اهمیت حضور روشنایی صنعتی تایبو دو چندان می شود زیرا با کار ویژه است که جان و مال مردم را نجات می دهد. در واقع تجهیزات صنعتی بسیار گران هستند.


معیارهای اصلی خرید تابلو برق


همان طور که گفتیم برای انتخاب و فروش تابلو برق صنعتی باید به معیارهای خاصی توجه کنید تا انتخاب درستی را در این باره انجام دهید. در حالت کلی حتما به معیارهای ذکر شده در پایین توجه کنید تا خرید خوبی را داشته باشید، این معیارها عبارتند از:

مدل تابلو برق که می تواند شامل مدل های ایستاده، دیواری، روکار، توکار، جعبه ای، رک و غیره باشد.

حداکثر مقدار ولتاژ و جریان مورد نظر تابلو برق را انتخاب کنید.

جنس تابلو برق را انتخاب کنید که می توانید از بین مدل های فلزی، استیل، آلومینیومی، پلاستیکی و غیره باشد.

مکان نصب تابلو بر اساس درونی یا بیرونی را تعیین کنید.

استاندارهای مورد استفاده برای محافظت از دستگاه را بررسی کنید.

وجود یا عدم وجود ویژگی های مختلف مثل ضد آب و ضد گرد و خاک را بررسی کنید.

ثابت یا کشویی بودن ساختار دستگاه را چک کنید.

امکان توسعه و تطبیق پذیری دستگاه با امکانات جدید را چک کنید.

به برند تولید کننده تابلو برق دقت کنید.

پرفروش ترین مدل های تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی برای ایجاد ارتباط صحیح بین اجزای سیستم الکتریکی استفاده می شود. این تابلو از تجهیزات بسیار مهم در کارخانه ها یا صنایع تولیدی می باشد که ایمنی محیط کار را چندین برابر می کند. این تابلوهای توزیع حاوی تجهیزات الکتریکی هستند و می توان از آنها برای تقسیم برق بین اجزای مختلف استفاده کرد. برای کنترل و نظارت بر عملکرد تجهیزات برودتی صنعتی یا خانگی استفاده از تابلوهای برق صنعتی ضروری است. این مدل از تابلو برق صنعتی بیشتر به صورت ایستاده طراحی و تولید می شود و شبیه قفسه کتاب می باشد. برای کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه ها از رایانه های مختلفی استفاده می شود.


برخی از قطعاتی که در این دستگاه تعبیه شده اند آمپرمتر، انواع کنترل، انواع ولت متر، کلید، انواع رله و ... می باشد که هر کدام عملکرد خاصی دارند. باید گفت که در هنگام استفاده از دستگاه های صنعتی وجود تابلو برق صنعتی کوچک برای نظارت و کنترل عملکرد آنها بسیار مهم است. در صورت مشاهده کوچکترین نقص در عملکرد دستگاه، اقدامات لازم باید به موقع انجام شود، در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. در این مرحله است که اهمیت وجود برق صنعتی تایبو دوچندان می شود، زیرا با کارهای ویژه ای انجام می شود که جان و مال مردم را نجات می دهد. در واقع دستگاه های صنعتی بسیار گران هستند.


انواع تابلو برق از نظر ساختار


تابلو برق‌ها ساختارهای متفاوت و گوناگونی دارند که می‌توان آن‌ها را از این نظر دسته بندی نمود:


تابلو برق Metal Enclosed : این نوع از تابلو برق دارای یک محفظه فلزی است که تمامی تجهیزات تابلو برق شامل کلیدها، ترانس‌های جریان و ولتاژ، لوازم اندازه گیری، شینه‌ها و … داخل آن قرار می‌گیرد.


تابلو برق: Metal Clad  این نوع از تابلو برق، زیر مجموعه تابلو برق Metal Enclosedقرار می‌گیرد. ساختار این نوع از تابلو برق به این صورت است که دارای محفظه‌های مختلف به صورت جداگانه است و قطعات مختلف جدا از هم قرار می‌گیرند. این کار به این دلیل انجام می‌شود که در صورت ایجاد خطا در یکی از قطعات و محفظه‌ها، سایر قطعات دچار آسیب نشوند.


تابلو برق: Compartment Type  این نوع از تابلو برق نیز زیر مجموعه تابلو برق Metal Enclosed قرار می‌گیرد. ساختار این نوع، مخالف مدل قبلی است و به این صورت است که در آن‌ها محفظه‌های قطعات به یکدیگر متصل هستند و از هم جدا ساخته نمی‌شوند.


تابلو برق کشویی Withdrawable :  این تابلو برق از ایمنی بیشتری و همچنین سرویس راحت‌تری برخوردار است. به همین دلیل است که از تابلو برق کشویی جهت کنترل موتورها استفاده می‌شود.


تابلو برق رک Rack :  این تابلو برق صنعتی به صورت قفسه ساخته می‌شود و انواع محفظه‌های کنترل، مخابراتی، اندازه گیری و الکترونیکی بر روی تابلو برق رک قرار می‌گیرد.


تابلو برق  Swing تقریبا مانند مدل رک می‌باشد و به همین دلیل آن را از نوع رک می‌دانند. این نوع از تابلو برق دارای درب شیشه‌ای متحرک می‌باشد که دلیل قیمت بالای آن است. در تابلو برق Swing می‌توان پشت تمامی تجهیزات را مشاهده نمود و این دلیلی است برای راحتی استفاده از آن‌ها.

پرفروش ترین مدل های تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی بر اساس عملکرد یا ولتاژ و حتی از نظر نوع و اندازه نصب به دسته های مختلف تقسیم می شود. از هر پنل برقی با ویژگی های منحصر به فرد خود برای اهداف مختلف استفاده می شود. در مرحله بعد ، ما به انواع ابعاد تابلو برق صنعتی خواهیم پرداخت. 


تابلو برق سه فاز


تخته های سه فاز با کاربرد گسترده در صنایع مختلف. به عنوان مثال ، از آنها در کارخانه ها ، صنایع و سازمان های تجاری استفاده می شود. یک سوئیچ سوئیچ سه فاز نیز محفظه ای است که در آن تجهیزات الکتریکی مانند دریچه های الکترومغناطیسی و کمپرسورها نصب می شوند. به طور کلی ، تابلوهای 3 فاز انواع مختلفی دارند ، اما عملکرد آنها یکسان است. به عنوان مثال ، می توانیم سه فاز ایستاده ، تلفن همراه ، دیوار ، تخته و قفسه ها را ذکر کنیم.


اگر تخته های سه فاز استاندارد و در اصل ساخته شوند ، زندگی بسیار مؤثر خواهند داشت. ساخت این تابلوها از تجهیزات و قطعات ویژه ای استفاده می کند که بسته به نوع داشبورد سه فاز متفاوت خواهد بود. هنگامی که می خواهید این پانل های برقی را تولید و طراحی کنید و سپس آنها را نصب کنید ، حتما به نکات زیر توجه کنید:

در این صفحه برقی ، از یک هادی زمینی یا زمین به رنگ سبز استفاده کنید.


به ترتیب سیم های سه فاز را به ترتیب به رنگ زرد ، قرمز ، آبی انتخاب کنید و هادی صفر را به رنگ سیاه انتخاب کنید.

هنگام تهیه این صفحه ، تمام نکات و اصول استاندارد را دنبال کنید.

به نقاشی کاشی ها با رنگ نسوز توجه کنید.

هنگام سیم کشی داخلی ، حتما از سیمهای مس تک لایه با عایق حداقل 1000 ولت استفاده کنید.

شما می توانید تابلوهای سه فاز و تابلو برق صنعتی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها به صورت آنلاین خریداری کنید تا در وقت کافی و هزینه های اضافی سفر صرفه جویی کنید.



تابلو برق برای مدیریت فرآیند صنعتی


در ارتباط با این مدل ، لازم است بدانیم که به آنها سیستم هایی برای کنترل قلب Tuft از ماشین های صنعتی گفته می شود. در حقیقت ، اگر از این تابلوها استفاده شود ، می توانید به راحتی به بسیاری از امکانات کنترل و نظارت دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آنچه گفته شد ، می توانید برنامه را نیز اصلاح کنید ، که به شما امکان می دهد به راحتی سیستم را عیب یابی کنید.


تابلوهای توزیع صنعتی

به طور کلی ، این پانل های مدل در محیط های مختلف مانند بیمارستان ها ، کارخانه ها ، برنامه های عمومی ، فرودگاه ها ، منبع تغذیه ، برنامه های عمومی و موارد دیگر استفاده می شود. در حقیقت ، لازم است بدانیم که آنها به سه روش ساخته شده اند: بارانی ، ایستاده و دیوار که هر یک از آنها در موقعیت های خاص استفاده می شود. لازم به ذکر است که از صفحه سوئیچ صنعتی به عنوان منبع تغذیه محافظت بالا در مقایسه با سایر تابلوهای توزیع در مراکز بزرگ و مهم استفاده می شود.



تابلو برق اصلاح ضریب قدرت 

نام دیگر این داشبورد یک بانک خازن است. از آنجا که منجر به کاهش قدرت واکنشی در سیستم ها می شود و در نهایت منجر به راندمان بالا و کاهش تلفات در سیستم می شود. با استفاده از این پانل های برقی ، می توانید مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در حقیقت ، سیستم های خازن دارای تنظیم کننده هایی هستند که منجر به فاکتور قدرت می شوند. تنظیم کننده موجود می تواند جریان ، شکل موج ، اختلاف زمان را تنظیم کند. پس از تعیین خازن مورد نیاز برای سیستم انرژی صنعتی ، آن را به شبکه معرفی می کند و در نهایت منجر به مدیریت انرژی صنعتی می شود.


سیستم برق خانه خود را ایمن کنید!

تابلو برق صنعتی برای اتصال صحیح بین اجزای سیستم الکتریکی استفاده می شود. این داشبورد تجهیزات بسیار مهمی در کارخانه ها یا صنایع تولیدی است که چندین بار ایمنی محیط کار را افزایش می دهد. این تابلوهای توزیع حاوی تجهیزات الکتریکی هستند و می توانند برای جدا کردن برق بین اجزای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از تابلوهای صنعتی برای کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه های خنک کننده صنعتی یا خانگی ضروری است. این مدل از پانل های برقی طراحی و تولید می شود که بیشتر ایستاده و شبیه یک قفسه است. از امکانات مختلف کنترل و نظارت بر تجهیزات استفاده می شود. برخی از مؤلفه هایی که در این دستگاه نصب شده اند ، آمار ، انواع کنترل ، انواع ولتاژ ، سوئیچ ها ، انواع رله ها و غیره هستند که هر کدام دارای یک کار خاص هستند. باید گفت که هنگام استفاده از دستگاه های صنعتی ، حضور تابلوهای توزیع صنعتی برای نظارت و کنترل عملکرد آنها بسیار مهم است. هنگام یافتن کوچکترین نقص در عملکرد دستگاه ، اقدامات لازم باید به موقع انجام شود ، در غیر این صورت آسیب جبران ناپذیری رخ می دهد.


در این مرحله است که اهمیت وجود برق صنعتی دو برابر می شود زیرا از طریق آثار ویژه ای انجام می شود که باعث نجات جان و دارایی مردم می شود. در حقیقت ، دستگاه های صنعتی بسیار گران هستند ، بنابراین هنگام طراحی پانل های برقی ، باید به شرایط محیطی ، عوامل محافظتی و عوامل مهم برای نصب دستگاه توجه زیادی کنید. برای طراحی این مدل ، یک پنل برقی معمولاً آن را به صورت خارجی و مستقل می کند ، اما گاهی اوقات آن را تحت شرایط خاص طراحی می کند. مواد مسکن این پانل توزیع از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که با توجه به برخی شرایط می تواند آتش و مقاومت انفجاری باشد.


 تابلو برق ارزان نخرید!


در نظر داشته باشید که صرفا به دلیل قیمت پایین تابلو برق صنعتی در شرکت ایکس اقدام به خرید این دستگاه می کنید و به معیارهای اصلی خرید تابلو برق توجه نکنید و تنها بر اساس قیمت پایین انتخاب خود را انجام دهید. به نظر شما چه اتفاقی می تواند بیفتد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که به احتمال زیاد دستگاهی که خریداری کرده اید یا تجهیزات کنترلی متصل به آن در معرض آسیب جدی و خطرناک قرار می گیرد، زیرا پنل یک وسیله الکتریکی است و به همین دلیل باید محافظت شده در برابر نوسانات جریان و ولتاژ باید دارای مقاومت بالا و دارای روش های پیشرفته برش جریان باشد. از جمله مهم ترین آسیب ها و خطرات فروش تابلو برق صنعتی بی کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ایجاد خطاهای سیستمی متعدد و متنوع


اندازه گیری اشتباه ولتاژ و جریان


آسیب به قطعات داخلی و اضافه بار


آسیب به وسایل الکترونیکی و الکتریکی که با استفاده از تابلوهای برق کنترل می شوند.


ایجاد آتش سوزی در دستگاه

المنت کارتریجی از چه عناصری برای انجام امور استفاده میکند؟

المنت فشنگی به عنوان عنصر نیز شناخته می شود. این عنصر از یک عنصر گرمایش سرامیکی در یک لوله (مجهز به یک کابل یا جعبه اتصال) تشکیل شده است. المنت حرارتی از بلوک های شیاردار ساخته شده است که به طور کامل در یک بدنه گرمایش با یک هادی گرما قرار داده شده در یک شیار جمع می شوند.

آنها همچنین با انتهای رزوه ای در دسترس هستند، بنابراین می توان آنها را مستقیماً روی جسمی که گرم می شود، مانند مخزن آب، ظرف روغن یا ظرف نصب کرد. این عناصر به صورت سفارشی ساخته شده اند تا مطابق با نیازهای ولتاژ، برق، منطقه سرد و کابل برق شما باشند.


مزیت المنت درج این است که خود المنت گرمایشی را می توان بدون خالی کردن ظرف یا ظرف تعویض کرد. عناصر المنت فشنگی عمدتاً برای گرم کردن قطعات فلزی با قرار دادن آنها در سوراخ های حفر شده استفاده می شود.

آنها می توانند با توان کم، متوسط ​​و بالا کار کنند، آنها اساسا برای تحمل دمای عملیاتی تا 1400 درجه فارنهایت طراحی شده اند. با این حال، دمای عملیاتی بهینه بستگی به کاربردهایی دارد که برای آنها از بخاری المنت فشنگی استفاده می کنید.

توجه به این نکته ضروری است که پارامترهایی مانند سفتی درج درون سوراخ، چگالی وات بخاری ورودی، هدایت حرارتی ماده در حال گرم شدن می تواند بر دمای واقعی بخاری صنعتی و کنترل دمای مواد تأثیر بگذارد. 


در طول چرخه گرمایش برای کاربردهای دمای بالا (همانند بالای 1000 درجه فارنهایت) ژاکت های رنگی برای حداکثر انتقال حرارت و دوام توصیه می شود.

به طور کلی، المنت فشنگیدر دماهای نسبتاً بالا استفاده می شود، پایانه های الکتریکی باید با سیم های رسانای معمولی با دمای بالا متفاوت باشند، یا المنت فشنگی باید به گونه ای طراحی شود که دمای اطراف سیم های رسانا در دمایی کمتر از حد دما عنصر المنت فشنگی فابریک

عنصر درج پارچه برای دستگاه های بسته بندی و قالب های PET و صنعت پلاستیک و تجهیزات پزشکی استفاده می شود. از 50 تا 3000 وات موجود است و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.


قطر 60 تا 20 میلی متر و طول 4 تا 70 سانتی متر.


سطح عنصر المنت فشنگی به ما امکان می دهد حتی در شرایط فشرده به دمای بیش از 700 درجه سانتی گراد بر سیم ساختار عناصر المنت فشنگی به گونه ای است که سیم کروم نیکل پیچیده شده با اکسید منیزیم در محل مخصوص خود و در لایه بین سیم و سطح بیرونی فشرده می شود.

المنت فشنگی سرامیکی که برای گرم کردن قطعات فلزی دارای سوراخ استفاده می شود. این المنت ها می توانند گرما را با سرعت بسیار بالایی انتقال دهند و افزایش دما در این المنت المنت فشنگی آسان است. اگر به دنبال خرید المنت سرامیکی هستید حتما به قسمت محصولات سایت داوود المنت سر بزنید.


ویژگی المنت فشنگی

بدون شک نام عنصر را تا به حال شنیده اید. به طور کلی می توان گفت هر مکانی که در آن گرما تولید می شود یا هر وسیله ای که نیاز به تولید گرما دارد باید عناصر قابل استفاده در ساختار خود داشته باشد.

المنت های المنت فشنگی یکی از پرکاربردترین اقلام صنعتی هستند که در بسیاری از وسایل گرمایش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.