پرفروش ترین مدل های تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی برای اتصال مناسب بین اجزای سیستم الکتریکی استفاده می شود. این پنل از تجهیزات بسیار مهم در کارخانجات و یا صنایع تولیدی می باشد که ایمنی محیط کار را چندین برابر می کند. این تابلوهای توزیع حاوی تجهیزات الکتریکی هستند و می توان از آنها برای تقسیم برق بین اجزای مختلف استفاده کرد. استفاده از تابلوهای کنترل صنعتی و نظارت بر عملکرد دستگاه های خنک کننده صنعتی یا خانگی ضروری است. این مدل از تابلوهای برق بیشتر به صورت ایستاده طراحی و تولید می شود و ظاهری مانند قفسه دارد. برای کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه ها از دستگاه های مختلفی استفاده می شود.

برخی از قطعاتی که در این واحد نصب می شوند آمپرمتر، انواع کنترل، انواع ولت متر، کلید، انواع رله و ... هستند که هر کدام وظیفه خاصی دارند. باید گفت در هنگام استفاده از دستگاه های صنعتی وجود تابلوهای صنعتی برای نظارت و کنترل عملکرد آنها بسیار مهم است. در صورت مشاهده کوچکترین نقص در عملکرد دستگاه باید اقدامات لازم به موقع انجام شود در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. در این مرحله است که معنای وجود برق صنعتی تایبو دوچندان می شود، زیرا با کارهای ویژه ای انجام می شود که جان و مال مردم را نجات می دهد. در واقع دستگاه های صنعتی بسیار گران هستند.


انواع تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی بر اساس عملکرد یا ولتاژ و حتی نوع و اندازه نصب به دسته های مختلفی تقسیم می شود. هر تابلو برق با ویژگی های منحصر به فرد خود برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود. در ادامه به بررسی انواع تابلوهای برق می پردازیم. انواع تابلو برق عبارتند از:

تابلو برق سه فاز

پانل های سه فاز با کاربرد گسترده در صنایع مختلف به عنوان مثال، آنها در کارخانه ها، صنایع و سازمان های تجاری استفاده می شوند. تابلو برق سه فاز نیز محفظه ای است که تجهیزات الکتریکی مانند شیر برقی و کمپرسور در آن نصب می شود. اصولا تابلوهای سه فاز انواع مختلفی دارند اما عملکرد آنها یکسان است. به عنوان مثال می توان به تابلوهای سه فاز ایستاده، سلولی، دیواری، رومیزی و رک اشاره کرد.

اگر تابلوهای سه فاز استاندارد و اصولی ساخته شوند عمر بسیار کارآمدی خواهند داشت. در ساخت این تابلوها از تجهیزات و قطعات خاصی استفاده شده است که بسته به نوع تابلوی سه فاز متفاوت خواهد بود. زمانی که می خواهید این تابلوهای برق را تولید و طراحی کنید و سپس آنها را نصب کنید، حتما به نکات زیر توجه کنید:

◀️ در این تابلو برق از سیم ارت یا زمین به رنگ سبز استفاده کنید.

◀️ سیم های سه فاز را به ترتیب در رنگ های زرد، قرمز، آبی و سیم خنثی را به رنگ مشکی انتخاب کنید.

◀️ هنگام ساخت این تابلو تمام نکات و اصول استاندارد را رعایت کنید.

◀️ به رنگ آمیزی کاشی ها با رنگ مقاوم در برابر آتش توجه کنید.

◀️ برای سیم کشی داخلی حتما از سیم های مسی تک لایه با عایق حداقل 1000 ولت استفاده کنید.


تابلو های توزیع برق صنعتی

اساسا این مدل پنل در محیط های مختلفی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها، برنامه های عمومی، فرودگاه ها، برق ماشین ها، برنامه های عمومی و غیره استفاده می شود. در واقع باید دانست که به سه روش بارانی، ایستاده و دیواری ساخته می شوند که هر کدام در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که تابلو برق صنعتی به عنوان منبع تغذیه با حفاظت بالا نسبت به تابلوهای دیگر در مراکز بزرگ و مهم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد