با یکی از اجزای کمکی شبکه فشار متوسط آشنا شوید و بدانید که چه عملی در فرآیند کاری دارد!!

به طور کلی اتوبوستر به عنوان رگولاتور اتوماتیک نیز شناخته می شود و یکی از اجزای کمکی شبکه فشار متوسط ​​است. این رگولاتور در کیفیت ولتاژی که به مشتری یا مصرف کننده تحویل می دهد موثر خواهد بود. باید گفت که به صورت خودکار در شبکه فشار متوسط ​​وظیفه تنظیم ولتاژ در میدان معمولی را بر عهده دارد.


به طور کلی اگر در جاده مشتری زیاد باشد یا طول مسیر شبکه طولانی باشد قطعا کاهش جزئی ایجاد می کند. در واقع مصرف کنندگانی که در انتهای خط قرار دارند با ولتاژ نامنظم مواجه می شوند و این باعث آسیب به تجهیزات یا مصرف کننده می شود.


اما با قرار دادن یک باس در وسط این شبکه، می توان به طور خودکار کاهش ترانسفورماتور را از طریق تپ چنجر بار گسترش داد و آن را در وضعیت مناسب قرار داد.


این رگولاتور می تواند ولتاژ تحویلی به شبکه را به حالت عادی بازگرداند و در نهایت آسیب های ذکر شده متوجه نشود. اتوبوسترتولید شده برای شبکه های 24 کیلوولت یا 36 کیلو ولت مناسب است. بنابراین باید بگوییم که از آنها برای تقویت نرم و آرام کردن نرم استفاده می شود که در نهایت رضایت مشتری را به دنبال دارد.


به طور کلی به دو صورت تک مرحله ای یا سه مرحله ای نصب و نصب می شوند. لازم به ذکر است که در فضای داخلی اتوبوستر می توان پایه اصلی، راکتور، ترانس جریان، تعویض پمپ را پیدا کرد که همگی منجر به عملکرد صحیح رگولاتور می شوند.


آنها معمولاً یک شیر تخلیه برای تعویض یا تمیز کردن روغن دارند. یکی دیگر از مزایای باسرها نصب سریع و آسان و نصب آن در شبکه های توزیع برق مثلثی دو و سه فاز می باشد.

فضای داخلی اتوبوستر به دلیل تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن و مصالح داخلی به کار رفته در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تجهیزات داخلی به شرح زیر است:

 سیم پیچ و هسته اصلی

بر اساس طراحی به عمل آمده خود است:

سیم پیچ اصلی

 پیچ سری ترانس ولتاژ

سیم پیچ متعادل کننده است.

راکتور

در حالتی که دو سر تپ چنجر به دو سر متوالی از هشت سر سیم پیش سری متصل شود.

تپ چنجر

همانگونه که اشاره شد این اتوبوستر در توانایی تنظیم ۱۰ درصد ولتاژ را در طی ۳۲ مرحله ۱۱۶ مرحله آن در سمت افزایش ولتاژ و ۱۶ مرحله آن در سمت کاهش ولتاژ است را دارا است .

ترانس جریان

جهت اندازه گیری جریان خط یک دستگاه ترانس جریان با نسبت تبدیل ۱/۱۰۰۰ درون تانک تعبیه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد