پرده پانچی، کامل کننده دکوراسیون شما!

پرده پانچ یکی از جایگزین های مناسب برای سایر مدل های پرده برای افرادی است که آن را یک سبک مینیمال برای دکوراسیون منزل می دانند. این پرده ها دارای حلقه های فلزی سوراخ دار هستند که پرده از روی این حلقه ها عبور می کند. این دسته از پرده ها یکی از پرطرفدارترین انواع پرده است که مردم بسیار از این مدل استقبال کرده اند و دلیل آن نیز گرایش روزافزون افراد به خصوص جوانان به سبک های مینیمالیست و به عبارتی زیبایی در سادگی و زیبایی است. باعث می شود این نوع پرده ها تقاضای زیادی داشته باشد.


خوشبختانه  پرده پانچی به لطف رویه جذاب و مدرنی که دارد در تمام قسمت های خانه قابل استفاده است. حتی با انتخاب ترکیب رنگی زیبا و جذاب می توانید از آنها در محیط های مجلل استفاده کنید. همچنین می توانید برای داشتن یک محیط مینیمال و ساده به سراغ الگوهای پرده ساده بروید تا ظاهر دلخواهتان را داشته باشید. بنابراین می توان از پرده های سوراخ دار برای تزئین اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی اتاق نشیمن استفاده کرد. اما باید توجه داشته باشید که ترکیب رنگی که برای این نوع پرده انتخاب می کنید کاملا با محیط سازگاری دارد.


ویژگی پرده پانچی


پرده پانچی سبک جدیدی از پرده پوششی پنجره منازل و شرکت ها میباشد که نسبت به پرده های قدیمی مزیت های جالب توجهی دارد، در ادامه به بررسی این مزیت ها میپردازیم. پرده پانچی به پرده ای گفته می‌شود که در قسمت بالای پرده از حلقه های فلزی یا پلاستیکی استفاده شده و برای نصب آن نیازی به گیره پرده های قدیمی نیست. این نوع پرده در جنس های مختلفی عرضه می‌شود که با توجه به نیاز مشتری میباشد مدلی از آن نور را عبور می‌دهد و مدلی خیر، مدلی ضخیم هست و مدلی نازک، مدلی دید دارد و مدلی خیر و شما به راحتی میتوانید با توجه به نیاز خود جنس مورد نظر را انتخاب کنید.


اکثر پرده های پانچی قابلیت شستشو را دارند و شما میتوانید به راحتی آن را در آب سرد با دست یا لباسشویی آن را بشویید. مدل تنظیم این مدل از پرده ها به دو حالت میباشد، حالت اول به اینصورت است که ارتفاع پرده بلندتر از ارتفاع سقف میباشد که به آن ارتفاع استاندارد میگویند و مقداری از پارچه روی زمین قرار میگیرید و زیبایی خاص خود را دارد،حالت دوم به صورتی است که ارتفاع پرده پانچی هم اندازه با ارتفاع سقف میباشد و کمی از زمین فاصله دارد این حالت طرفدار های بیشتری نسبت به حالت اول دارند و دلیل آن این میباشد که برای تمیز کردن زیر پرده یا جارو کشیدن مزاحمتی ایجاد نشود که این مورد بیشتر برای پنجره هایی کاربرد دارد که مشتری مالک خانه باشد از طرفی مزیت حالت اول که شاید بتوان گفت مزیت فوق العاده ای است اینکه پرده پانچی به هر پنجره ای نصب می‌شود و ارتفاع آن به همه پنجره ها می‌خورد که این مورد برای عزیزانی که خانه استیجاری دارند بسیار مناسب و بصرفه است.


پرده های پانچی بر خلاف پرده های پلیسه ای یا چین دار به راحتی نصب می‌شود و نیازی به تخصص خاصی نیست.برای اینکار فقط کافی است چوب پرده پانچی که بصورت گرد میباشد را از حلقه های پرده عبور دهید و چوب پرده را به روی پایه نصب شده قرار دهید.


تفاوت پرده پانچی و انواع دیگر پارچه


 این پرده ها پارچه‌هایی کلفت داشته درصد زیادی از آن ها از نخ و پنبه می باشند و طرحی ندارند.  معمولاً طرح ها به صورت چاپی روی پارچه های سفید اجرا می شوند.  پوشانندگی پرده پانچی بسیار بالا بوده و تقریباً اجازه ورود هیچ نوری را به داخل نمی دهند و این برای کسانی که خواهان این ویژگی هستند و نمای تاریک را دوست دارند بسیار مناسب به نظر می‌رسد .  تنوع  بالا و کامل از طرح نیز از ویژگی‌های این پرده است که در بسیاری از پرده ها دیده نمی شود . پرده پانچی نیاز به  مشتقات اضافه ندارد و به تنهایی ظاهری بسیار زیبا و شیک داشته و به علت سنگینی چین های آن بسیار صاف و شق و رق می ایستند.


راهنمای خرید پرده پانچی


طرح و رنگ مناسب 


در انتخاب طرح و رنگ مناسب دقت کنید  چراکه گاهی یک انتخاب اشتباه می تواند تمامی هزینه را بی ثمر کند .  باید علاوه بر سلیقه خود چیدمان و دکوراسیون داخلی فضا را نیز در نظر بگیرید و همچنین محیطی که می خواهید  پرده را در آن نصب کنید بسیار مهم است . طرح را متناسب با محیط  انتخاب کنید.  مثلا اگر خانه های کوچکی دارید بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده کنید تا با استفاده از تضاد رنگی دهی طرف خانه را بزرگتر جلوه دهید .  همچنین اگر از پرده پانچی برای اتاق کودک استفاده می کنید بهتر است از رنگ های شاد و طرح های مناسب استفاده نمایید .


اندازه و ارتفاع مناسب

 

جنس پارچه پرده پانچی یا هازان درصد بالایی از نخ است  و بهتر است هنگام خرید توجه کنید که اگر الیاف مصنوعی در آن بکار گرفته شده باشد پرده در اثر شستشو کوتاه تر خواهد شد و این نکته باعث ناقص به نظر رسیدن آن میشود .


چوب پرده


 چوب پرده تاثیر بسیار زیادی در نصب این نوع دارد  و انتخاب رنگ آن می تواند زیبایی آن را چند برابر کند . پرده های هازان یا پانچی نمایی کاملاً مدرن و شیک دارند و می توانند با طرح های مختلف و انعطاف پذیری در مدل و نقش پرده برای انواع محیط  انتخابی هوشمندانه محسوب شوند .  با رعایت نکات گفته شده و در نظر گرفتن محیط می توانید یک انتخاب عالی داشته باشید .